Sunday, July 08, 2007

Hμέρα 3η: Zoom_All

Μετά την επιλογή των δυναμικών σημείων, θέτονται σαφή όρια και συγκεκριμενοποιείται η περιοχή ανάλυσης. Σε κάθε περιοχή απομονώνεται το κτήριο - πηγή δυναμισμού της περιοχής και εξετάζεται η σχέση του με τον αστικό ιστό σε μια βάση ανάλυσης αστικών παραμέτρων: π υ κ ν ο τ η τ α , κ υ κ λ ο φ ο ρ ί α , ύ ψ η κ τ ι ρ ί ω ν.


01_οδός Τερτίπη_αφαίρεση




Η έντονη αντιφατικότητα είναι αυτή που γίνεται άμεσα αντιληπτή από όσους προσεγγίζουν την περιοχή του Αγίου Νικολάου Αχαρνών. Ο ανατολικός και δυτικός πύργος κατασκευάστηκαν το 1975 ως συνέχεια της αρχιτεκτονικής που επικρατούσε στον ελλαδικό χώρο τη δεκαετία του ’70. Οι πύργοι υψώθηκαν αδιαφορώντας για το αστικό μέτωπο των κάτω Πατησίων (στενοί δρόμοι, κτήρια μiκρής κλίμακας), προκαλώντας ασφυκτικές συνθήκες στους κατοίκους και διαπνεόμενοι και οι δύο από αδιαλλαξία στη σχέση τους με το υπάρχον τοπίο.









02_ ακτή Ποσειδώνος_σκιαγράφηση



Στην περίπτωση του πύργου της ακτής Ποσειδώνος -κτίριο 84 μέτρων, που παρά την αστική ένταση που προκαλεί στην περιοχή - 29 χρόνια μετά την κατασκευή του παραμένει όριο - τοπόσημο του αστικού μετώπου. Η σχέση του με τα γύρω κτήρια είναι εμφανώς δυσανάλογη. Μόνη χρήση του πλέον είναι η ανάρτηση διαφημίσεων που μπορεί κανείς να δει μπαίνοντας στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται, λοιπόν για έναν 24-όροφο πύργο - φάντασμα εν μέσω ενός ζωντανού αστικού κέντρου.












03_κόμβος Κηφισίας_υπέρθεση



Το γνωστό σε όλους κτίριο του ΟΤΕ, ύψους 72 μ. κάνει έντονη την παρουσίαση του με την μεγάλη επιφάνεια που καταλαμβάνει. Επιπροσθέτως, η ένταξη της Αττικής οδού τόνισε με την οριζόντια κλιμακά της την καθ’ ύψος αρχιτεκτονική του πύργου.







Παρότι οι τρεις διαφορετικές περιοχές έχουν παρόμοιες αστικές λειτουργίες (κατοικίες και γραφεία) εξετάζοντας τις διαφορετικές αστικές παραμέτρους παρατηρούνται σημαντικές διαφορές στην πυκνότητα, τα ύψη κτιρίων και την κυκλοφορία γύρω από αυτά. Στον κόμβο Κηφισίας τα κτίρια είναι χαμηλά και έχουν μικρή πυκνότητα, στην οδό Τερτίπη η πυκνότητα γίνεται ασφυκτικά υψηλή, ενώ στην ακτή Ποσειδώνος η ύπαρξη ελεύθερων χώρων και η παρουσία του λιμανιού εξισορροπούν την πυκνότητα του αστικού χώρου. Η κυκλοφορία είναι εμφανώς πιο έντονη στον κόμβο Κηφισίας λόγω της αττικής οδού και του προαστιακού σιδηροδρόμου, ενώ στην ακτή Ποσειδώνος η κινητικότητα αυξάνεται τις ώρες αιχμής του λιμανιού.






αριθμός ορόφων

κυκλοφορία



πυκνότητα

No comments: