Wednesday, February 07, 2007

Η σχεδόν οριζόντια επιφάνεια.

Όσο βλέπουμε το ζήτημα της στάθμευσης υπό κλίση και την πιθανή σχέση της κεκλιμένης επιφάνειας με ένα συμπαγές κτιριολογικά τμήμα που θα μπορεί να φιλοξενεί άλλα προγράμματα, επανεξετάζουμε και τους λόγους που μας πήγαν προς την έρευνα αυτή.
Μας ενδιαφέρει η επιφάνεια αυτή γιατί βλέπουμε σ' αυτήν ένα τρόπο να μπορέσει μια επιφάνεια εκτεινόμενη σχεδόν οριζόντια να χωρέσει και να τυλιχτεί σε ένα κτίριο σαφώς πιο κατακόρυφο και πυκνό. Η οριζόντια επέκταση είναι ο τρόπος που βλέπουμε την Αθήνα και τη δημόσια ζωή της να διαχέονται ασταμάτητα. Είναι δυνατόν με το μηχανισμό της σχεδόν οριζοντιότητας (κλίση μέχρι 6%) να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε αστικές εστίες κατακόρυφης πυκνότητας; Είναι νοητός ο δημόσιος χώρος ψηλά;
Το αυτοκίνητο πιθανώς και να μη χρειάζεται σ' αυτές τις επιφάνειες.


2 comments:

mitrolis said...

h idea mias 'sxedon' orizontias epifaneias einai polu endiaferousa. 8a h8ela na ekfrasw mia anhsuxia mou sxetika me th sunexeia ths "dhmosias zwhs ths polhs", opws thn anaferete. h sunexhs roh autokinhtwn kai pezwn nomizw den einai dhmosia zwh. 8umizei ligo ktirio grafeiwn h mall (ta escalators tou koolhaas px), dhladh ktiria mhxanes, paragwghs kai katanalwshs, pou apeu8unontai perissotero ston paragwgiko xrono mas kai oxi ston eleu8ero. einai px to the mall h to ikea o neos dhmosios xwros; mporei (?). alla den mporei na einai to mono eidos. isws prepei na skhno8ethsete thn epibradunsh twn kinhsewn, opws eixe kapoia stigmh anafer8ei, na bre8oun shmeia kai tropoi stashs. h anami3h tou eley8erou kai tou paragwgikou xronou paramenei zhtoumeno se ena tetoio ktirio kai den mporei na einai mono programmatikh (opws px sto the mall) alla na proerxetai apo thn idia th domh tou ktiriou.
fusika mporei na 8elete to project na parameinei monodiastatato wste na mh xasei ton ka8ara diereunhtiko xarakthra tou. opws kai na exei kalh sunexeia
(deite kai sta8mo parking sto amsterdam apo NL architects)

Anonymous said...

η αθήνα επεκτείνεται κατά την οριζόντια διάσταση διοτί συντηηρεί το όριο των 6-8 ορόφων. Κατά τ'άλλα, μέσα στις συμπαγείς κατακόρυφες μονάδες (πολυκατοικίες)υπάρχη απόλυτη ασυνέχεια- που παράγει ο ανελκυστήρας. Μια πιθανή άρση αυτής της ασυνέχειας θα ήταν να ερευνηθεί μια διαφορετική τυπολογία κατακόρυφης επικοινωνίας.

Σκέφτομαι τις εξωτερικές μεταλικές σκάλες πυρασφάλιας που προτείνονται κατά μήκος της πρόσοψης σε γειτονίες αμερικάνικων πόλεων, τις χτιστές μνημιακές κλίμακες, πάλι εξωτερικές που πρότεινε ο Adolf Loos. Και επίσης τις ράμπες.

Το δικό σας concept πάει προς μια πιο δομική αλλαγή στην αντίληψη του 'ορόφου'. Μια συνέχεια μεσο-ορόφων, σε κατακόρυφη υπέρθεση, ανά ομάδες των 4-6 'οροφο-σκαλοπατιών'.

Ένα τέτοιο αμφιθεατρικό σχήμα έχει ενδιαφέρουσες προοπτικές σύνδεσης με το επίπεδο του δρόμου, σε ύψος
-15/+15 μέτρων από τη στάθμη του εδάφους. Δημιουργώντας κλιμακωτά υπόγεια όπου το φυσικό φως ρέει διαγωνίως προς το βάθος...