ΤΟ ATHENS9 ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΔΙΚΤΥΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΩΣ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΠΡΩΤΟΤΥΠΩΝ ΙΔΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΗΣ.
Friday, December 08, 2006
Μετά την άσφαλτο_Stitching Athens
photo by Alfredo Brillembourg. courtesy URBAN THINK TANK CARACAS
INFORMAL CITY PROJECTS
source_Cities, Architecture and Society, la Biennale di Venezia, Marsilio, September 2006
2 comments:
Anonymous
said...
Αδυνατώ να καταλάβω την πορεία του συγκεκριμένου project και ακόμη περισσότερο το νόημα του συγκεκριμένου post. Μήπως πρέπει να επαναπροσδιορίσετε τους στόχους σας?
Ωραία η ανάλυση σας, όμως περιμένουμε ακόμα κάποιες ρεαλιστικές προτάσεις. Με ποιούς τρόπους μπορεί να φύγει το αυτοκίνητο από την πόλη? Εγώ βλέπω δύο τρόπους προσέγγισης. Ο πρώτος που είναι και ο πιο βίαιος είναι η μέθοδος των πεζοδρομήσεων όπου ισχύει η απόλυτη απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων. Ο δεύτερος τρόπος, κάπως πιο ομαλός είναι η δημιουργία πυκνού συγκοινωνιακού δικτύου καθώς και ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων. Ίσως να άξιζε τον κόπο να μελετήσετε τις προοπτικές που υπάρχουν για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων σε μια πυκνοκατοικημένη πόλη σαν την Αθήνα. Ίσως πάλι να μπορούσε να ξεκινήσει αυτό σε συνδυασμό με τις προτάσεις των deltarchi για την επαναφορά των αττικών χειμάρρων. Ο σχεδιασμός ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων παράλληλα προς τους χειμάρρους είναι πολύ ρεαλιστικός και μάλιστα έχει ήδη πραγματοποιηθεί κατά μήκος του Ιλισού στην περιοχή του Μοσχάτου. Διευκρινίζω ότι δεν έχω κάτι εναντίον των πεζοδρομήσεων, απλά νομίζω ότι όταν μιλάμε για την κλίμακα μιας γειτονιάς ή μιας πόλης ο αποκλεισμός του αυτοκινήτου είναι πράγματι μια κάπως βίαιη ή τουλάχιστον μια εύκολη λύση.
Κάθε μέρα ένα από τα 9 project του Athens Update θα ανανεώνεται ανάλογα με την έρευνα του κάθε γραφείου. Η κεντρική ίδέα αυτού του blog είναι να μπορεί κανεις να παρακολουθεί την εξέλιξη αλλά και την έρευνα της κάθε μελέτης έτσι ώστε η διαδικασία σχεδιασμού τους να είναι δημόσια και ανοιχτή σε σχόλια και παρατηρήσεις, αλλά και να γίνει το blog ενα εργαλείο σχεδιασμού της πόλης.
Το athens9 είναι ένα δίκτυο αρχιτεκτόνων που έχει ως στόχο την προώθηση πρωτότυπων ιδεών για την αρχιτεκτονική της σύγχρονης ελληνικής πόλης. Η πρώτη δραστηριότητα του athens9 ονομάζεται Athens Update. Εννέα ομάδες αρχιτεκτόνων επεξεργάζονται εννέα προτάσεις για τη σύγχρονη Αθήνα. Η επιλογή, ανάλυση, επεξεργασία και ολοκλήρωση των προτάσεων τίθεται σε όλη την πορεία της στην κριτική του κοινού, το οποίο καλείται μέσα από αυτό το blog όχι απλώς να κρίνει αλλά και να καθοδηγήσει τους αρχιτέκτονες στα σχέδια τους.
2 comments:
Αδυνατώ να καταλάβω την πορεία του συγκεκριμένου project και ακόμη περισσότερο το νόημα του συγκεκριμένου post. Μήπως πρέπει να επαναπροσδιορίσετε τους στόχους σας?
Ωραία η ανάλυση σας, όμως περιμένουμε ακόμα κάποιες ρεαλιστικές προτάσεις.
Με ποιούς τρόπους μπορεί να φύγει το αυτοκίνητο από την πόλη? Εγώ βλέπω δύο τρόπους προσέγγισης. Ο πρώτος που είναι και ο πιο βίαιος είναι η μέθοδος των πεζοδρομήσεων όπου ισχύει η απόλυτη απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων. Ο δεύτερος τρόπος, κάπως πιο ομαλός είναι η δημιουργία πυκνού συγκοινωνιακού δικτύου καθώς και ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων. Ίσως να άξιζε τον κόπο να μελετήσετε τις προοπτικές που υπάρχουν για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων σε μια πυκνοκατοικημένη πόλη σαν την Αθήνα. Ίσως πάλι να μπορούσε να ξεκινήσει αυτό σε συνδυασμό με τις προτάσεις των deltarchi για την επαναφορά των αττικών χειμάρρων. Ο σχεδιασμός ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων παράλληλα προς τους χειμάρρους είναι πολύ ρεαλιστικός και μάλιστα έχει ήδη πραγματοποιηθεί κατά μήκος του Ιλισού στην περιοχή του Μοσχάτου.
Διευκρινίζω ότι δεν έχω κάτι εναντίον των πεζοδρομήσεων, απλά νομίζω ότι όταν μιλάμε για την κλίμακα μιας γειτονιάς ή μιας πόλης ο αποκλεισμός του αυτοκινήτου είναι πράγματι μια κάπως βίαιη ή τουλάχιστον μια εύκολη λύση.
Post a Comment