Friday, December 08, 2006

Μετά την άσφαλτο_Stitching Athens


photo by Alfredo Brillembourg. courtesy URBAN THINK TANK CARACAS
INFORMAL CITY PROJECTS




source_Cities, Architecture and Society, la Biennale di Venezia, Marsilio, September 2006

2 comments:

Jane Jacobs said...

Αδυνατώ να καταλάβω την πορεία του συγκεκριμένου project και ακόμη περισσότερο το νόημα του συγκεκριμένου post. Μήπως πρέπει να επαναπροσδιορίσετε τους στόχους σας?

passenger said...

Ωραία η ανάλυση σας, όμως περιμένουμε ακόμα κάποιες ρεαλιστικές προτάσεις.
Με ποιούς τρόπους μπορεί να φύγει το αυτοκίνητο από την πόλη? Εγώ βλέπω δύο τρόπους προσέγγισης. Ο πρώτος που είναι και ο πιο βίαιος είναι η μέθοδος των πεζοδρομήσεων όπου ισχύει η απόλυτη απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων. Ο δεύτερος τρόπος, κάπως πιο ομαλός είναι η δημιουργία πυκνού συγκοινωνιακού δικτύου καθώς και ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων. Ίσως να άξιζε τον κόπο να μελετήσετε τις προοπτικές που υπάρχουν για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων σε μια πυκνοκατοικημένη πόλη σαν την Αθήνα. Ίσως πάλι να μπορούσε να ξεκινήσει αυτό σε συνδυασμό με τις προτάσεις των deltarchi για την επαναφορά των αττικών χειμάρρων. Ο σχεδιασμός ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων παράλληλα προς τους χειμάρρους είναι πολύ ρεαλιστικός και μάλιστα έχει ήδη πραγματοποιηθεί κατά μήκος του Ιλισού στην περιοχή του Μοσχάτου.
Διευκρινίζω ότι δεν έχω κάτι εναντίον των πεζοδρομήσεων, απλά νομίζω ότι όταν μιλάμε για την κλίμακα μιας γειτονιάς ή μιας πόλης ο αποκλεισμός του αυτοκινήτου είναι πράγματι μια κάπως βίαιη ή τουλάχιστον μια εύκολη λύση.