Saturday, December 23, 2006

Το σχολείο που αλλάζει.

Μέρες τώρα προσπαθώ να σκεφτώ ποιο θα μπορούσε να είναι το επόμενο βήμα στην σχετικά γραμμική εξέλιξη αυτής της μελέτης. ΟΙ αναλύσεις και οι σκόρπιες σκέψεις αλλά και οι αρκετές πληροφορίες που μάζεψα στα προηγούμενα πόστ, δείχνουν με διάφορους τρόπους πόσο εξαιρετικά πολύπλοκο είναι το θέμα της εκπαίδευσης και πόσο πολύπλοκη αλλά και εφήμερη είναι η σχέση της εκπαίδευσης με τον χώρο στον οποίο λαμβάνει χώρα. Έλαβα και υπόψη μου τα σχόλια του Spanker, αν και δεν είμαι σίγουρος ότι η λύση είναι ένα έπιπλο η ακόμα και ένα κτίριο. Έχω αρκετές ιδέες για το πώς θα μπορούσε να γίνει ένα ενδιαφέρον θρανίο, αλλά μάλλον δεν θα είχε ουδεμία σχέση με την τεχνολογία γιατί το πιο πιθανό είναι το θρανίο του μέλλοντος να είναι το laptop των $100, το οποίο το μόνο που θα χρειάζεται θα είναι μερικοί καναπέδες τυπου starbucks, και γιαυτό το δικό μου θρανίο θα μείνει για λίγο ακόμα πίσω από σκέψεις. Ξαναδιαβάζοντας όμως τα προηγούμενα πόστ σκεπτόμουν εδώ και μέρες ότι για να μπορεί ένα σχολείο να μαθαίνει, πρέπει καταρχήν να μπορεί να αλλάζει. Σήμερα ανεβάζω μερικά πολύ απλά σκίτσα στα οποία διάδρομοι γίνονται δωμάτια, μετά μεγαλύτερες αίθουσες μετά ξανά διάδρομοι και μετά ένας συνεχόμενα μεταβατικός χώρος.







9 comments:

dragoumis_gal said...

Το λαπτοπ των 100 ευρω και το videogame είναι μια φοβερή προσεγγιση στο θέμα με την παιδεία και το μέλλον της. Ξεκινησες μια μεγάλη συζήτηση που θα την βρούμε μπροστά μας τα επόμενα χρόνια. Το σχολείο είναι μια αφηρημένη εννοια ούτως ή άλλως. Τα "πραγματικά" πειραματικά γυμνασια και λυκεια ειναι πια στο Second Life.

Anonymous said...

aytoi oi peristrefomenoi toixoi omws ti shmainoyn? protinei diladi ena sxoleio lavyrintho opou ta paidakia tha xanoun ton dromo tous kai tetoia?

voltnoi said...

nomizw oti o andreas proteinei tous apeirous enalaktikous dromous, gia kathe monadiki proswpikotita...

Andreas Angelidakis said...

χμμ δεν ξερω αν το ειχα σκεφτει και ετσι ακριβως, βεβαια ειναι ενδιαφερον ετσι οπως το θετεις voltnoi. Μαλλον το εννουσα και λιγο κυριολεκτικα, οτι δηλαδη ενας τοιχος που περιστρεφεται μπορει να δημιουργησει εναν δυναμικο χωρο ο οποιος να κραταει το ενδιαφερον των μαθητων αλλα και να εισαγει την ιδεα του χωρου που προσαρμοζεται στις αναγκες μας, ισως ακομα και να δινει στους μαθητες την ευκαιρια να παρουν πρωτοβουλιες για το πως θα ειναι το σχολειο τους. Βεβαια σχηματικα ηταν απλως σκιτσα, οποτε οι κατοψεις των χωρων δεν ειναι κυριολεκτικες, απλα ενδεικτικες...

dimitri said...

Οπως λες και εσύ όταν το laptop (που θα έπρεπε σε αυτή την περίπτοση να είναι δωρεάν) γίνει το βασικό εργαλείο του μαθητή τότε το μόνο που χρειάζεται είναι οι καναπέδες του starbucks. Γιατί όμως του starbucks; Θα πρέπει (θα θέλαμε) το σχολείο του μελλοντος να μοιάζει με starbucks; Θα πρέπει να μοιάζει με μια κάψουλα του Matrix; Τελικά όλη αυτή η συζήτηση περι video game και laptop θέτει κάποιες νέες παραμέτρους αλλά δεν αλλάζει και τόσο πολυ το βασικό σου ερώτημα για την οργάνωση του σχολικού χώρου. Τι άλλο θα πρέπει να παρέχει το σχολείο και ο σχολικός χώρος πέρα από μία wireless συνδεση; Σε κάποια στιγμή κάποιος μίλησε για φύση και μπλεχτίκατε στην ψευδή αντίθεση φύσης/τεχνολογίας. Νομίζω ότι η αναζήτηση για το σχολείο του μελλοντος με τον τρόπο που την έχεις ξεκινήσει θα έπρεπε ακριβώς να στοχεύει στο ξεπέρασμα τετοιων αντιθέσεων τυπου real/virtual και να ξεκινάει από το ότι και τα δύο είναι εξίσου πραγματίκα.
Τέλος μια μικρή παρατήρηση για τα θρανία: Στο σχολείο συνηθίζαμε να γράφουμε και να ζωγραφίζουμε πάνω στην επιφάνεια του θρανίου δημιουργόντας ενα μικρό blog και μια επικοινωνία με αυτους της απογευματινής βαρδιας.

Andreas Angelidakis said...

dimitri, καλη χρονια! αυτο που αναφερεις για το θρανιο ειναι πολυ ενδιαφερον, δεν το ειχα ακουσει ποτε αν και πηγα σε σχολειο με πρωινο/απογευματινο... Σε ένα ποστ είχα βαλει μια εικονα ενος θρανιου με graffiti μαθητων αλλα πιο πολυ σαν ενα πρωιμο ειδος myspace, οπου οι μαθητες γραφουν οτι τους αρεσει το ταδε συγκροτημα κ ετσι οριζουν καπως την ταυτοτητα τους. Οσον αφορα το Starbucs: δομικα/ οργανωτικα το σχολειο μπορει να αρχισει να μοιαζει καπως ετσι γιατι θα αλλαξει η σχεση μαθητη / καθηγητη. Για καποιες ωρες της μερας θα κυτταει μαλλον την οθονη, στην οποια θα εχει μαλλον μια παρουσια ο καθηγητης. Παντως συμφωνω με το real/virtual και δεν πιστευω οτι υπαρχει καμια απολυτως διαφορα αναμεσα τους αλλα και δεν μπορουμε καν να μιλαμε για virtual και real πια, ουτε και ανεφερα τα video games για να δειξω οτι το σχολειο θα γινει virtual. Το gamιng με ενδιαφερει και παλι σαν δομη, ειναι μια ιστορια που δεν εχει γραμμικη εξελιξη ουτε ιεραρχια, ειναι ενα συστημα κινησεων μεσα στο οποιο ο συμμετεχων μπορει να παρει αποφασεις και φυσικα να κανει λαθη που θα του επιτρεψουν να ξαναδοκιμασει το ιδιο προβλημα με μεγαλυτερη επιτυχια στο αποτελεσμα. Θα εκανα δηλαδη ένα παραλληλισμο αναμεσα στο σχολικο συστημα, στο συστημα κατασκευης και σχεδιασμου σχολικων κτιριων και στο συστημα του video game. Επισης πολλα απο τα games που ανεφερα εχουν ξεπερασει και την σχεση προσπαθειας και αποτελεσματος εισαγοντας "χωρους" στα παιχνιδια που απλως υπαρχεις και σκεφτεσαι χωρις να χρειαζεται να πετυχεις κατι. Τελικα ολη η συζητηση για το σχολειο δεν ξερω κατα ποσο μπορει να βοηθησει στο σχεδιασμο ενος σχολικου κτιριου γιατι το προβλημα εχει γινει αρκετα πολυπλοκο και ενα κτιριο ισως να μην μπορει να απαντησει σε ολα τα ζητηματα. Ετσι οπως το σκεφτομαι τωρα, μαλλον θα κανω μερικες ακομα δοκιμες, οπως τα βιντεο αυτου του ποστ, τα οποια θα συνθεσουν χωρους ή ενδειξεις λειτουργιας ενός συστηματος, τα οποια θα ειναι βασισμενα σε συμπερασματα των ποστ αλλα και των συζητησεων στα comments. Και παλι thanks για τη συμμετοχη.

voltnoi said...

o virilio se ena keimeno tou milaei gia to pws alakse to traffic twn aerodrmiwn -ara kai i arxitektoniki tous- meta tis prwtes aeropiraties sta seventies. etsi prepei na allaksei kai to sxoleio me tin pliroforiki epanastasi. milaw gia ton xwro. alla o xwros den einai tipota xwris tous katoikous. ara prepei na skeftoume pws o daskalos, kathigitis(ekpedeftiko systima) prepei na prosarmwstei, na allaksei kai afto(s) mesa sta kainouria dedomena tis epoxis mas. diladi o xwros mporei na moiazei me ena cafe, alla i didaskalia me ti tha moiazei, i den tha moiazei?

Επισης πολλα απο τα games που ανεφερα εχουν ξεπερασει και την σχεση προσπαθειας και αποτελεσματος εισαγοντας "χωρους" στα παιχνιδια που απλως υπαρχεις και σκεφτεσαι χωρις να χρειαζεται να πετυχεις κατι.

isws panw se afto pu anafereis gia ta videogames, lies all the truth.

aspa said...

Ti tha ginei re paidia, tha proxorhsei kanena project h apo thn epomenh season pali..?

anonymous13 said...

re an o xristofias vgei proedros ena kotzinisi i kypros oli