Το άσυλο του ασύλου είναι ένα panic room με όλες τις παροχές διαβίωσης ενσωματωμένες σε ένα portable container από διαφανές πλαστικό και μεταλλικό σκελετό. Σαν τελευταίο καταφύγιο πολιτών , φοιτητών που διώκονται για τις απόψεις τους. Τοποθετημένο άλλοτε στη μέση του δρόμου σε μια πορεία, άλλοτε σε πανεπιστημιακό χώρο που έχει καταληφθεί, είτε σε ένα δημόσιο χώρο μπορεί να είναι ο τελευταίος θύλακας αντίστασης .
Έχει digital όψεις που προκλητικά αναγράφονται οι απόψεις των έγκλειστων στο άσυλο, που μεταφέρονται ηλεκτρονικά με wi-fi από τα laptop και το διαδίκτυο.
Το container μεταφέρεται με νταλίκα και τοποθετείται χωρίς δυσκολία στον μεταλλικό σκελετό που το στηρίζει.
Το container μπορεί να διασφαλίσει τη διαβίωση για τρία 24ωρα για τρεις με τέσσερις ανθρώπους η λιγότερο για περισσότερους. Έχει παροχή νερού, χημική τουαλέτα, σύστημα κλιματισμού και εξαερισμού και παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από τους φωτοβολταικούς συλλέκτες που βρίσκονται στην οροφή του.
Όλα τα υλικά του προέρχονται από ανακύκλωση και το πλαστικό διαφανές κάλυμα του ανοίγει και κλείνει εύκολα με φερμουάρ. Υπάρχει είσοδος από πτυσσόμενη σκάλα και έξοδος διαφυγής από φυσούνα από υλικό πυρίμαχο.
20 comments:
Εξαιρετική η πρόταση σας!
Εκτιμώ ιδιαίτερα την ευκολία με την οποία θα μπορούμε να μεταφέρουμε συσκευασμένους τους καταληψίες από το Πολυτεχνείο στην ΓΑΔΑ.
Τα έχετε ετοιμοπαράδοτα;
Χα!Θα ήθελες...Το άσυλο παραμένει άσυλο κ.Πολύδωρα και θα μπορεί να μεταφέρεται από νταλίκες μονάχα για λόγους διαφυγής!Γι'αυτό πρόσεξε να φοράς το κράνος σου αν επιχειρήσεις το αντίθετο...
Πολύ καλή πρόταση.
Άσχετο: έχετε δει αυτό:
http://www.walrus.com/~ddprod/michaeljantzen/windshape.html
Εδώ παρουσιάζεται μια περίεργη κατασκευή που αλλάζει κάθε φορά που φυσάει ο άνεμος. Θα είχε ενδιαφέρον η άποψή σας.
Βρίσκω υπερβολική την ευκολία με την οποία διαπιστώνετε ότι στην Αθήνα του 2007 διώκονται άνθρωποι για τις απόψεις τους. Ακόμη όμως και να συνέβαινε κάτι τέτοιο, έχω πάρα πολλές αμφιβολίες για τη δυνατότητα αλλά και την ειλικρινή διάθεση των αρχιτεκτόνων να συμπαραταχθούν με κινήματα αντίστασης ή εξέγερσης. Είστε πραγματικά «επαναστάτες» ή μήπως σας αρέσει το lifestyle της «επανάστασης»;
οι KLMF διασκεδάζουν, προτείνουν κάτι ή απλώς διακωμωδούν την τραγική κατάσταση στα Ελληνικά πανεπιστήμια ?
Η θέση μας δεν είναι ούτε μαύρο ούτε άσπρο, λογικά υπάρχει και κάτι ενδιάμεσα του να είσαι επαναστάτης ή να είσαι lifestyle.
Επίσης άλλο πράγμα να είσαι φοιτητής σκεπτόμενος και άλλο κάποιος που τα αρνείται όλα.
Αυτός που αρνείται κάθε αλλαγή τελικά μπορεί να συμπεριφέρεται σαν γνήσιος συντηρητικός.
Η κατάσταση στα Ελληνικά πανεπιστήμια παραμένει ίδια τα τελευταία 20 χρόνια. Κι αυτό είναι βαθμιαία επιδείνωση στο κύρος άλλα και στο περιεχόμενο των σπουδών και απαξίωση του εκπαιδευτικού συστήματος από τους πολιτικούς, αλλά και από τους ίδιους τους εμπλεκόμενους με την παιδεία.
Οι klmf κάνουμε ένα σχόλιο στη σημερινή κατάσταση. Άσυλο πλέον θα θεωρείται μόνο ο κλειστός χώρος των εργαστηρίων και των αμφιθεάτρων αν περάσει ο επίμαχος νόμος. Οπότε εμείς δημιουργήσαμε ένα εργαστήρι ιδεών σε εξωτερικό χώρο που μπορεί να μετακινείται ανάλογα με το που οι φοιτητές θεωρούν αναγκαία την παρουσία του. Άρα προτείνουμε ένα κινητό άσυλο για τις πορείες, για μια διαμαρτυρία στη βουλή ή στο πανεπιστημιακό εξωτερικό χώρο που αν περάσει ο νόμος δεν θα θεωρείται πλέον άσυλο.
Οι εικόνες που χρησιμοποιούμε μπορεί να είναι υπερβολικές , αλλά έγινε για να τονιστεί ο χαρακτήρας του άσυλου. Μας αρέσει η επανάσταση που ενοποιεί και όχι οι επαναστάσεις που χωρίζουν.
Οταν φοράς μπλούζα με τον Che είναι lifestyle ή επανάσταση?
Νομίζω ότι ο σκοπός είναι να βρίσκεις τρόπους να προτείνεις τις ιδέες σου στους άλλους. Πάντα θα βρίσκεις συμμάχους και πάντα θα υπάρχουν αντιρρήσεις και συνήθως ειναι πολύ εύκολο να βάλεις ταμπελίτσες τύπου "lifestyle" ή "επανάσταση" για να σχολιάσεις αρνητικά ή θετικά.
Η τραγική κατάσταση στα Πανεπιστήμια μάλλον οφείλεται σε δυσκοίλιους και κοντόφθαλμους ανθρώπους και σίγουρα δεν είναι για διασκέδαση, δεν χρειάζεται όμως να αντιμετωπίζεται με την καταστροφή τους.
Το άσυλο του ασύλου είναι πρόταση απέναντι σε πραγματικά δεδομένα και όχι αστείο .
idea: 8a mporouse auto to container na xrhsimopoieitai apo olous, akoma kai apo ton kourasmeno matatzh pou bare8hke na dernei gia na megalwsei thn oikogeneia tou h thn kalobalmenh kuria pou 3exasthke stou hermes kai otan bghke e3w ginotan xamos sta dakrugona. opoiosdhpote gia kapoio logo xreiazetai liga lepta 3ekourashs apo to 3ulo poy peftei e3w mporei na anhzhthsei asulo mesa sto container, me ton oro oti mesa se auto epitrepetai mono o dialogos (alliws automata to kouti metaferetai sto autoforo). opws otan paizame kunhghto, mporousame na stamatame gia ligo fwnazontas "kokkalo!"
asulo=kokkalo
"Το ακαδημαϊκό άσυλο καλύπτει όλους τους χώρους του Α.Ε.Ι. στους οποίους γίνεται εκπαίδευση και έρευνα. Οι χώροι αυτοί καθορίζονται με απόφαση και ευθύνη της Συγκλήτου για τα Πανεπιστήμια και της Συνέλευσης για τα Τ.Ε.Ι.. Δεν επιτρέπεται η επέμβαση δημόσιας δύναμης στους παραπάνω χώρους, παρά μόνο κατόπιν πρόσκλησης ή άδειας του αρμόδιου οργάνου του ιδρύματος και με την παρουσία εκπροσώπου της δικαστικής αρχής."
Το κείμενο είναι από τον επίμαχο νόμο. Δεν είναι λοιπόν σωστό, ότι άσυλο θα θεωρούνται μόνο οι κλειστοί χώροι.
Νομίζω η εξήγηση των klmf είναι αρκετά ευκρινής. Ελπίζω να μην εξελιχθεί αυτή η συζήτηση σε μια "εκπομπή" υπέρ και κατά του ασύλου.
υ.γ.1 οι εικόνες που χρησιμοποιούν οι klmf δεν είναι καθόλου υπερβολικές. Για όσους γνωρίζουν το χώρο του ΕΜΠ πατησίων είναι συχνό φαινόμενο αυτά.
υ.γ.2. τελικά, και άσχετα με την εξήγηση τους, οι klmf κατάφεραν να αποδείξουν τη γενικότερη, και θετική, εποικοδομητική ασάφια της αρχιτεκτονικής, αφού δεν μπορείς να καταλάβεις αν το project ειρωνεύεται τη σημερινή κατάσταση του ασύλου ή την προτεινόμενη. Κοινώς δεν παίρνει θέση.
Αυτό είναι απόδειξη ότι η αρχιτεκτονική, όταν εξασκείται στην ουσία της, όντως ενοποιεί παρά διαχωρίζει.
Αυτό που λείπει από την πρόταση (και τις απαντήσεις σας) είναι το χιούμορ. Ο mitrolis έχει δίκιο. Η κλούβα σας θα έπρεπε μάλιστα να μοιάζει με τεράστιο κόκαλο. Αλίμονο εάν το άσυλο του ασύλου είναι πρόταση απέναντι σε πραγματικά δεδομένα.
Άσυλο = κόκαλο.
Παντού και για όλους.
Χιούμορ χρειάζεσαι και για να γράφεις (προτάσεις και σχόλια) και για να τα διαβάζεις...
To χιουμορ είναι ένας καλός τρόπος να αντιμετωπίζεις όλα τα τραγικά της καθημερινότητας και η ειρωνεία ένας καλός τρόπος να τα κρίνεις.Καλές όλες αυτές οι ιστορίες για το άσυλο αλλα πιστεύω πως είναι μόνο ένα κομμάτι της υπερβολής της ελληνικής επικαιρότητας των τελευταίων ημερών.Μήπως θα ήταν σκόπιμο να ασχοληθούμε και με τα υπόλοιπα κομμάτια της πίτας? Όπως για παραδειγμα έναν δρόμο για διαδηλώσεις, ένα μνημείο για τον κάθε πονεμένο, ή και βιτρίνες και αυτοκίνητα με αποκλειστικό σκοπό την εκτόνωση των αγανακτισμένων επαναστατικών φορέων?Πάντως η πίστα του Ελληνικού θα ήταν ένα καλό μέρος για εκδηλώσεις διαμαρτυρίας έτσι 'ωστε όλοι οι υπόλοιποι μη επαναστάτες της Αθήνας να βρούμε την ησυχία μας!Μια Disnaeyland για την επαναστασή μας παρακαλώ...
παντως αν ηθελα ποτε να αναζητησω ασυλο ή προστασια απο κατι, δεν μπορω να πω οτι θα ετρεχα προς το ημιδιαφανο κονταινερ σας... μαλλον θα εψαχνα κατι σε τσιμεντο. Ειναι ο βασικος κανονας ψυχολογιας: αμα δεις μια παραγκα στη παραλια που λεει απεξω "τραπεζα" θα πηγαινες ποτε να κανεις καταθεση?
Πάντως εάν ήθελα να αναζητήσω άσυλο σε μια σημερινή πορεία, θα έτρεχα σίγουρα προς αυτό το ημιδιάφανο κοντένειρ. Γιατί μπορεί από την πλευρά της ψυχολογίας να χρειαζόμουνα ένα πιο ¨ασφαλές¨ περιβάλλον, αλλά νομιζώ πως στη σύχρονη πρακτική αυτό το αίσθημα δεν παράγεται από την χρήση ενός αδιαφανούς και συμπαγούς υλικού ή από την δημιουργία μιας εσωστρεφούς μορφής. Η σημερινή ασφάλεια στο δημόσιο διάλογο εξασφλίζεται από την διαφάνεια των απαιτούμενων ενεργειών. Οι πορείες είναι κατεξοχήν ένας τέτοιος τρόπος ώστε οι μεμονομένες απόψεις κοινωνικών ομάδων να δημοσιοποιηθούν μέσα απο μια μορφή συλλογικής δράσης, απόλυτα ανοιχτής(και συχνά ίσως καταναγκαστικά δυσχερής) προς την υπόλοιπη κοινωνία.
Σε άμεση αντίθεση παραθέτω την πρακτική των ΜΑΤ-ελληνικής αστυνομίας (και που βέβαια μπορώ να επεκταθώ και σε άλλες "δημόσιες συνναλαγές" )όπου προτιμούν να ξυλοκοπούν και να προπυλακίζουν πολίτες-φοιτητές σε "ασφαλή" τσιμεντόφρακτα περιβάλλοντα, εκεί ακριβώς που δεν υπάρχει κανένας να εναντιωθεί στον κατασταλτικό έργο τους.
Δίχως να θέλω να επεκταθώ στο κεφάλαιο τηλεόραση-κάμερες, υπενθυμίζω μόνο την δύναμη του πλάνου που το τανκ γκρεμίζει την πόρτα του Πολυτεχνιου-1973-ενώ παράλληλα η δημοσιοποιησή του απο τον αυτοσχέδιο ραδιοφωνικό σταθμό εξασφαλίζει, κατά την γνώμη μου, την μέχρι σήμερα διατήρηση του ασύλου.
Άρα όλα στο φώς! Ένα κινητό-αυτόνομο-ημιδιαφανές κοντέινερ, που προβάλλει τον δημόσιο αντίλογο ενώ περιέχει εκφραστές του, σε οποιδήποτε μέρος και με την δυνατότητα άμεσης θέασης και πρόσβασης από τον οποιοδήποτε-πολίτες, αστυνομία, τηλεόραση, φωτογράφους- αποτελεί ενά είδους ευεργετικού μικροβίου.
Δύο είναι οι μόνες μου ανησυχίες:
1. λόγω των τελευταίων γεγονότων φαντάζομαι συνοστισμό ανθρώπων που να αναζητούν το ασυλό σας. Οπότε μήπως θα μπορούσε να έχουν μεγαλύτερη χωριτικότητα; (κατί που προάγει και την ανταλλαγή απόψεων-εμεπιριών μεταξύ των ελεύθερων-πολιορκημένων...)
2. πως θα μπορούσε να διασφαλιστεί η μη χρήση τους ως πολεμικά χαρακώματα;
Το άσυλο είναι ένα ιδιαίτερα λεπτό θέμα, διότι εξ ορισμού αναγκάζει στο να εκτεθούν οι εμμονές-ενοχές του καθενός μας απέναντι στο ζήτημα της ελευθερίας. Σας ευχαριστώ που προκαλέσατε να εκτεθούν και οι δικές μου.
Αυτό το Panic room δημιουργεί την τέλεια βιτρίνα για την πάλη ενάντια στην εξουσία της αστυνομίας!Πρέπει οπωσδήποτε να είναι διαφανές!Πως θα μπορέσουν άλλωστε τα media α ανδείξουν το αγωνιστικό πνεύμα των διαδηλωτών!Τι νόημα θα έχει να φορας κράνος κουκούλα ή μαντήλια αν είναι ένα τσιμεντένιο τοιχείο που κρύβει την φιγούρα σου!
Πιστεύω πως μπορεί να βγεί και σε χρωματικές παραλλαγές για τους χιλιάδες εξοργισμένους φιλάθλους που τραβάνε τα πάνδινα από τις δυνάμεις καταστολής!
Σαν μέτρο προστασίας είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση που όμως με διχάζει για το ποιόν προστατεύει , τον μέσα ή τον έξω?
Η οργή , ο θυμός και η καταπίεση πρέπει να βρίσκουν τρόπο εκτόνωσης, εμείς όμως τι φταίμε?
Πρέπει να καταλάβουνε αυτοί πως για έναν καλύτερο κόσμο δεν χρειάζεται να καίς περιουσίες και αυτοκίνητα αλλά σκληρούς...
Η σωματική βία είναι πλέον γραφική
χμμ, καλα εγω καπως πιο κυριολεκτικα το εννουσα dovarch, και χωρις την ειρωνια του s.pam. τι νοημα εχουν ομως τα σχολεια σας περι διαφανειας και διαλογου οταν τα κανετε απο unregistered accounts, δηλαδη ανωνυμα?
Έχεις απόλυτο δίκιο ως προς την "διαφανεια" της ταυτοτητάς μου, ωστόσο επί της ουσίας δεν απάντησες στην "διάφανη" θέση μου...
Ντόβρος Βασίλης
dovarch@gmail.com
(unregistred account διότι δεν έχω δικό μου blog)
Εχεις δίκιο για την ανωνυμία αλλά έχει τόση πολλή σημασία τι γράφει η ταυτοτητά μας?Σακκας Πανος: sakazoo@yahoo.com.
Ανεξάρτητα από τον χαμό πάντως που γίνεται τον τελευταίο καιρο με τις διαδηλώσεις και το άσυλο , πιστεύω πως η ιδέα μικρών ασύλων διεσπαρμένων στην πόλη θα μας βοηθούσε να αντιμετωπίσουμε καλύτερα την καθημερινή τρέλα της Αθήνας.;Ena asylo gia opoion μπαίνει μέσα, από αυτό που υπάρχει έξω: στέγη για τον άστεγο,φωλίτσα για τον ερωτευμένο,κατάλυμα για τον ξενύχτη,siesta room,rest room,sex room,smoke room ή γενικότερα ένα άσυλο για 2-3 ωρίτσες .
Και ένα άσυλο για όλους αυτούς που αναζητούν εκτόνωση.Αν δεν χωράνε μπορούν πάντα να να πάνε στο γήπεδο ή να ασχοληθούν περισσότερο με την σεξουαλική τους ζωή.Η ρίζα του κακού δεν βρίσκεται πάντα στο κακό που πολεμάμε...
thanks guys, sorry pou argisa na apandisw, alla den mpainw kai poly syxna sto A9... (giati arage?) pali kala pou kanoun kai oi klmf kanena post kai mas kselasponwn, an kai mathainw oti tha yparksei synamikh epistrofh...
Gia to Asylo exete dikio se polla shmeia aplws me tromazei h idea tou Asylou vitrinas, an kai gia poly kosmo to pragmatiko asylo einai na vriskontai mprosta se mia camera kai na milane sta tv-parathyra...
Post a Comment