Wednesday, March 21, 2007

Junkie's Box





Η δημοκρατία τελικά έχει άπειρους ορισμούς και ο κάθε άνθρωπος, η κάθε κουλτούρα την προσδιορίζει διαφορετικά. Η πόλη πρέπει να συνθέτει τις διαφορετικές απόψεις και να τις αναδεικνύει.
Μια παράμετρος που και στα προηγούμενα post έχουμε επισημάνει είναι η αντιμετώπιση διαφόρων ομάδων περιθωριακών τόσο από το κράτος , όσο και από το κοινωνικό σύνολο. Η σχέση αυτή αναδεικνύει τη δημοκρατικότητα μιας κοινωνίας ή όχι.

Οι ναρκομανείς είναι μια τέτοια ομάδα συχνά αθέατη για κάποιους που ζουν και κινούνται σε συγκεκριμένα προάστια, αλλά και πνιγηρά εμφανής για κάποιους που ζουν και δουλεύουν στο κέντρο. Η συγκεκριμένη ομάδα ανά τακτά χρονικά διαστήματα εκδιώκεται από κάποια περιοχή και εμφυτεύεται σε μία άλλη. Το φαινόμενο αυτό της νομαδικότητας του προβλήματος δημιουργείται από την έλλειψη ουσιαστικής λύσης από την πλευρά του κράτους.
Οι περιοχές υποδοχείς της κατάστασης είναι αυτές που το κράτος ξέρει ότι θα βρει την μικρότερη αντίδραση. Η πράξη της μετακίνησης των τοξικομανών είναι αμιγώς πολιτική, όπως ήταν τέτοια όταν όλα τα περιθωριακά στοιχεία εν μια νυκτί εξαφανίστηκαν στην περίοδο των Ολυμπιακών αγώνων.
Πως όμως λειτουργεί το κράτος και δημιουργεί τέτοιους θύλακες παραβατικότητας και ανομίας;

Το ΟΚΑΝΑ ένας εξαιρετικός θεσμός για τη βοήθεια των τοξικομανών λειτουργεί ως πολιορκητικός κριός. Η θέσπισή του σε μια περιοχή δημιουργεί άμεσα υποβάθμιση στην τήρηση των νόμων. Και ενώ η περιοχή γύρω από το ΟΚΑΝΑ πρέπει να είναι η πιο αστυνομευμένη και περιφρουρημένη για να μπορούν οι άνθρωποι που θέλουν να απεξαρτηθούν να προσπαθήσουν χωρίς προκλήσεις, συμβαίνει μάλλον το αντίθετο. Η περιοχή γεμίζει βαποράκια και τοξικομανείς και γίνεται νέο στέκι διακίνησης ναρκωτικών ουσιών.


Σήμερα προτείνουμε ένα ατομικό άσυλο για τους τοξικομανείς που λειτουργεί αμφίδρομα.

Οι τοξικομανείς στη χαοτική ανομία του ghetto χτυπάνε ενέσεις, κάνουν μυτιές σε κοινή θέα σε χώρους βρώμικους , χωρίς καμία υγιεινή. Το junkie's box προτείνουμε να τοποθετηθεί σε διάφορες θέσεις των ghetto και να λειτουργήσει σαν χώρος ατομικός, προστατευτικός για τον τοξικομανή , αλλά και για τον περαστικό.
Η ενέργεια της κοινωνικοποίησης της πρέζας
δημιουργεί σύγχυση, δημιουργεί νέους φίλους τοξικομανείς. Η πρέζα πρέπει, θεωρούμε, να γίνεται ατομικά τουλάχιστον στο επίπεδο της πόλης. Σε ένα μεταλλικό clean cut κουτί επενδεδυμένο με γυαλισμένο inox δημιουργείται ένα δωμάτιο με μία λεκάνη ένα νιπτήρα και μια πολυθρόνα πλαστική. Όλα τα υλικά είναι μη πορώδη. Μέσα υπάρχουν όλα τα απαραίτητα για μία "σωστή" δόση.

Η εξωτερική όψη πέρα από την καμπυλωμένη επιφάνεια γυαλισμένου inox έχει προεξοχές από διαφανείς σωλήνες με μυτερή κατάληξη που παραπέμπουν στο porkypine effect . Δηλαδή στην οπτικοποίηση της σχέσης της κοινωνίας με τους τοξικομανείς. Εύθραυστη ισορροπία του υγιούς με τον άρρωστο σαν τη σχέση της σύρριγγας με τη φλέβα.

Οι τοξικομανείς δεν είναι simulation. Αν και αυτοί αυτό ζητάνε, να ζήσουν δηλαδή μια πλασματική πραγματικότητα που την αντέχουν ζώντας σαν ζόμπι. Είναι πραγματικότητα αληθινή, καθημερινή και δυστυχώς χειροτερεύει.

Το παρακάτω video δεν είναι σπάνιο είναι μάλλον πολύ συχνό. Το όριο του θανάτου εύθραυστο, η ζωή στη μορφή της ένεσης αδρεναλίνης και ο θάνατος στην ένεση ηρωίνης. (προσεχώς)

25 comments:

Anonymous said...

... eixa akousei gia "doxeia zwhs",alla gia "doxeia thanatoy" prwth fora akouw .....

Anonymous said...

mhpos na tous thapsoume k 10 metra kato apo th gh?

Anonymous said...

Γιατί πρέπει να κοινοποιείτε οποιαδήποτε κακόγουστη σαχλαμάρα σας κατεβαίνει κάθε βδομάδα;

Anonymous said...

Πραγματικά έχετε ξεφύγει....το πρόβλημα εσείς το εντοπίζεται στο ότι η ένεση χτυπιέται σε δημοσιά θεά??? Μακάρι να ήταν τόσο απλό.

Anonymous said...

Προς ανώνυμους και Δανάη : εχετε πάει καθόλου στην Ομόνοια βράδυ? Η ένεση θα χτυπηθεί έτσι κι αλλιώς αλλά μπορεί να γίνεται αξιοπρεπώς.
Γιατί στην Ελλάδα κάθε θέμα Ταμπού αφήνεται στην τύχη του και ο κόσμος φοβάται ακόμα και να το συζητήσει?

Anonymous said...

molis suneidhtopoihsa oti to asulo pou akoume teleutaia kai pou balate sto prohgoumeno post einai h idia le3h me to "asulo" opws leme asulo aniatwn, trelokomeio, klinikh apoto3inwshs. an kapoios mporei na dwsei etoimologikh ermhneia please do. pantws kai ta duo sunh8ws parapempoun se xwrous asfaleis kai apomakrusmenous, akoma kai to ekpaideutiko asulo einai ena eidos gkarantinas. opws kai h prohgoumenh protash etsi kai auth, mporei na einai koules, alla exoun to e3hs parado3o: topo8etoun to asulo mesa sthn polh kai oxi se antidiastolh me authn. oso surriknwnetai to asulo toso pio eukola diaskorpizetai sthn polh. isws me auton ton tropo osoi einai mesa sto asulo, pauoun na apoteloun problhma pros lush, apla uparxoun me diaforetiko tropo apo emas tous kanonikous.

Anonymous said...

Προς eleni_k

Αν το βλέπαμε σαν ταμπού δεν θα στέλναμε σχόλια! Η λύση του προβλήματος είναι να χτυπηθεί αξιοπρεπώς η ένεση? Τότε μάλλον δεν έχει κατανοηθεί επαρκώς το πρόβλημα!
Ο ρόλος της πολιτείας και της κοινωνίας είναι να διευκολύνει το πρεζόνι στο δρόμο προς το θάνατο? Γιατί λίγο πολύ η συγκεκριμένη πρόταση αυτό μας λέει...

Anonymous said...

Ο mitrolis λέει:
"isws me auton ton tropo osoi einai mesa sto asulo, pauoun na apoteloun problhma pros lush, apla uparxoun me diaforetiko tropo apo emas tous kanonikous."
Παύει να αποτελεί πρόβλημα προς λύση? Απο πια σκοπιά? Απο τη σκοπιά της κοινωνίας? Οχι. Απο τη σκοπιά του ναρκομανή? Πάλι όχι. Μήπως από την δική σου σκοπιά που δυσανασχετείς μπροστά στη θέα του πρεζονιού???? Έτσι φαίνεται.

Αγαπητοί klmf δεν θα ήταν πιο ΧΡΗΣΙΜΟ (ίσως και πιο ενδιαφέρον) να μας δείχνατε ένα νέο κέντρο απεξάρτησης του ΟΚΑΝΑ και κάποιες νέες ιδέες σχετικά με την ένταξη του στην πόλη?

Anonymous said...

elenh h alitheia einai oti den exo paei sthn omonoia toso vradu.mporo na fantasto mono tis apokroustikes-asunhthistes eikones.auto omos den shmainei oti prepei na sumfono me mia lush(?) pou na proteinei na tis valoume se ena omorfo koutaki me kokkinh kordelitsa apexo.san se mouseio. na ginetai, etsi, pio prosito to theama ston kathe ena "kanoniko".san peiramatozoa mesa se guala.

Anonymous said...

μηπως είστε λίγο ρομαντικοί? Νομίζετε ότι το πρόβλημα των ναρκωμανών θα λυθεί μια για πάντα? Δεν θα ξαναχτυπηθεί ποτέ ένεση ηρωίνης?Το πρεζόνι δεν πεθαίνει επειδή παίρνει την ηρωίνη ή ότι άλλο χρειάζεται, πεθαίνει γιατί κάποιος έξυπνος του πουλάει καθαρή δόση ενώ αυτό έχει συνηθίσει στη νοθευμένη και τα βλεπει όλα.
¨Αρα η προηγμένη μορφή ΟΚΑΝΑ είναι αυτή που γίνεται και σε λίγο πιο προηγμένες χώρες όπου το κράτος όντως παρέχει τις απαραίτητες δόσεις κι έτσι η κατάσταση ελέγχεται λίγο περισσότερο.
Η ένταξη του ΟΚΑΝΑ στο κέντρο της πόλης απαιτεί υπερβολική αστυνόμευση γιατί το πρόβλημα δεν είναι οι άνθρωποι που θέλουν να απεξαρτηθούν αλλά όλοι αυτοί που θέλουν να επωφεληθούν από την αδυναμία τους. Η πρόταση για την ένταξη του ΟΚΑΝΑ μάλλον δεν είναι αρχιτεκτονικής αλλά πολιτικής φύσεως
Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί δεν πρέπει να δυσανασχετώ όταν βλεπω ένα ζωντανό νεκρό ή ακόμα περισσότερο όταν αυτός ο ζωντανός νεκρός με απειλεί με σουγιά γιατί θέλει λεφτά?
Θα ήθελα πολύ να διαβάσω έστω και μία αντιπρόταση.

Anonymous said...

ntano mallon den katalabes ti ennow, isws den htan 3eka8aro. isws prepei na stamathsoume na milame gia problhma pou prepei na ly8ei kai na to antimetwpisoume san koinwnikh sumperifora (fusiologikh isws??) pou xreiazetai upodomh. kapws etsi px ginetai se xwres tou e3wterikou pou fusika den exoun e3aleif8ei ta narkwtika alla toulaxiston h xrhsh ginetai san 8erapeia apo th sterhsh kai oxi me th morfh e3a8liwshs kai paranomias.

Anonymous said...

OI KLMF PIASAN TO "SEX" ME TIS NTIZAINATES EROTOFOLIES TOY AGIOY BALENTINOU.. PIASAN TORA KAI TO "DRUGS"... STO EPOMENO POST NA ANAMENOUME KAI TO ANAMENOMENO "ROCK & ROLL" KAI COMMENTS APO TON KEITH RICHARDS??
-GIORGOS KARATASIOS

Anonymous said...

Καταρχήν ευχαριστούμε για το διάλογο που αναπτύσσεται. Αυτό επιδιώκαμε από την αρχή της συμμετοχής μας στο Athens9. Να συζητήσουμε τι είναι δημοκρατία σε σχέση με την Αθήνα. Πολλοί διαφωνείτε με τις αντιλήψεις μας και αυτό είναι σεβαστό. Προτείνουμε πάντως να διαβάζετε λίγο πιο προσεκτικά το κείμενο.
Ούτε θέλουμε να εξαφανίσουμε τους ναρκομανείς, ούτε να τους οδηγήσουμε στο θάνατο.
Το να αντιμετωπίζονται οι ναρκομανείς ως άρρωστοι νομίζουμε ότι είναι κοινώς αποδεκτό. Άρα η προάσπιση της αξιοπρεπούς θεραπείας τους μέσω των ΟΚΑΝΑ, αλλά και η αξιοπρέπεια όλων των άλλων που δεν είναι έτοιμοι να απεξαρτηθούν δεν νομίζουμε ότι είναι μεμπτό. Οι ναρκομανείς χτυπάνε την ένεσή τους σε ερείπια, πίσω από σκουπιδοτενεκέδες, φοβούμενοι την αστυνομία. Ο χώρος που προτείνεται δημιουργεί άσυλο, δημιουργεί συνθήκες νοσοκομείου χωρίς να προσπαθεί να γίνει.
Το θέμα των ναρκωτικών είναι μεγάλο και χωρίς εύκολη επίλυση.
Μέσα από τα όρια που βάζει η αρχιτεκτονική εμείς προτείνουμε περισσότερη αξιοπρέπεια σε μια πράξη που θεωρούμε ότι έτσι κι αλλιώς είναι αυστηρά προσωπική.

Anonymous said...

Αν η ακατάσχετη αμπελοφιλοσοφία που αναπτύσσετε και προκαλείτε είναι επιτυχία τότε μπράβο σας.

Anonymous said...

Η οποιαδήποτε πρόταση έχετε στο μυαλό σας θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να είναι συνδεδεμένη με την διαδικασία απεξάρτησης των ναρκομανών.
Δόθηκε η αίσθηση ότι η πρόταση σας έχει τη φιλοδοξία να αντικαταστήσει τον ΟΚΑΝΑ και τα κέντρα απεξάρτησης (αφού στο κείμενο σας τα υποβαθμίζεται λέγοντας ότι αυτά τροφοδοτούν περισσότερες παράνομες δραστηριότητες)
Αν δεν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε δεν έχω καμία ένσταση. Αλλιώς συμφωνώ με όλες τις παραπάνω κριτικές που ακούστηκαν.

Anonymous said...

Αυτοί που δεν είναι έτοιμοι να επεξαρτηθούν σίγουρα έχουν αξιοπρέπεια και πρέπει να αντιμετωπίζονται από τους υπολοίπους με αξιοπρέπεια...αυτό δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να τους κρύψουμε σε ένα κουτί μέσα στην πόλη...το πρόβλημα συνεχίζει να υπάρχει..είναι και πάλι εδώ...γιατί τους κρύβεται;επειδή οι περαστικοί όταν τους βλέπουν γυρίζουν από την άλλη το κεφάλι τους...επειδή τους βλέπουν και για 2 δευτερόλεπτα τους λυπούνται(δυστυχώς δεν τους συμπονούν>συν+πονώ=πονώ και εγώ μαζί με τον άλλον).Οι βιαστικοί περαστικοί μιας μητρόπολης δεν αντιδρούν καν όταν έχουν τους ναρκομανείς σε κοινή θέα, συνεχίζουν να περπατούν βιαστικοί...νομίζεται ότι οι προεξοχές από διαφανείς σωλήνες με μυτερή κατάληξη που παραπέμπουν στο porkypine effect, δηλαδή στην οπτικοποίηση της σχέσης της κοινωνίας με τους τοξικομανείς,όπως εσείς ορίζεται την εννοιολογία της όψεως, θα κάνει την κοινωνία να αντιδράσει;δεν το νομίζω...και σίγουρα μια όψη λειτουργεί με το να κρύβει μια εσωτερική κατάσταση, να την προστατεύει και δεύτερον αποδίδει μια εικόνα στην πόλη.Μάλλον βγάζεται από την δύσκολη θέση τους περαστικούς να σκεφτούν τι είναι αυτό που έχει ωθήσει κάποιους στο να αναζητούν λύση στα προβληματά τους μέσω των ναρκωτικών...μήπως είναι η κοινωνία;γιατί αποφεύγεται να προβληματίσετε τους πολίτες για ένα κοινωνικό πρόβλημα, με το οποίο θα έπρεπε να έρθουν κατάματα αντιπέτωποι;μήπως στο όνομα της αξιοπρέπειας των ναρκωμανών;ή της προσωπικής τους επιλογής;...όπως αποκαλείται την επιλογή ενός ατόμου να κάνει χρήση ναρκωτικών...σίγουρα αποτελεί προσωπική τους επιλογή...αλλά μάλλον δεν έχεται σκεφτεί ότι μια προσωπική επιλογή δεν σχετίζεται μόνο με το ίδιο το άτομο αλλά και με τους υπόλοιπους, που ζούνε γύρω του.Οσ'αναφορά την υγιεινή που επικαλείστε(χρήση ερειπείων-κενών αστικών χώρων για την χρήση ουσιών) θα ήταν προτιμότερο αν ασχολιόσασταν με την ίδια την υγεία τους και την απεξάρτησή τους.Και εξάλλου εγώ που προσπαθώ να είμαι ένα πολίτης με κοινωνική συνείδηση, γιατί αν θέλω τους πω καλημέρα και να δω αν επιβιώνουν να πρέπει να χτυπήσω την πόρτα αυτού του αντικείμενου design;Μέσα σ'ένα τέτοιο κουτί θα τους ξεχάσουμε ακόμα περισσότερο από ότι τους έχουμε ξεχάσει...

Anonymous said...

vre ashete karatasio, to sex and drugs and rocknroll einai tou ian dury

Anonymous said...

agapitoi klmf, to na parousiazetai tous narkomaneis ws kapoious paraksenous anthrwpous pou mesa apo kapoia proswpika adieksoda odigithikan stin atftokatastrofi einai stin kaliteri kontofthalmi paratirisi tou fainomenou k stin xeiroteri apokripsi tis pragmatikotitas.Apokripsi giati parousiazetai ena katharo koinwniko fainomeno ws atomiko.Oi epiloges kathe anthrwpou k o xaraktiras tou einai apotelesma kiriws twn sinthikwn tou perivallontos mesa sto opoio zoun -epistimonika eksakrivwmeno xronia twra.Akoma to na antimetwpizetai ena provlima me ti logiki tou mikroterou kakou katholou proodeftiko den einai.H proodos epitygxanetai panta me ti logiki tou megaliterou kalou.H texni pros ta kei ofeilei na koitazei.

Anonymous said...

Τελικα ολα αυτα τα κουτια που προτεινουν οι KLMF γινονται μια καλη αφορμη για συζητηση(δεν ξερω αν προκειται για συζητηση γυρω από την δημοκρατία αλλα σιγουρα γινεται μια συζητηση γυρω από τα ταμπου της κοινωνίας μας!).Ολες οι απόψεις που ακούγονται είναι σεβαστες, αλλα ορισμενες δεν καταλαβαινω τι θέλουν να πετυχουν με το χλεβασμο!Για όσους δεν βρίσκουν καμία αφορμη για συζήτηση θα ηταν καλύτερο να δείξουν την απαξίωση τους με την αδιαφορία τους και να μην βγάλουν για μια ακομη φορά τον νεοελληνα από μέσα τους.
Για εμένα προσωπικα η απασχόληση με το άσυλο και την πρεζα διέγειρε μια συζήτηση κοινωνικοπολιτικού περιεχoμένου.Δεν θα κρίνω τις προτάσεις σαν αρχιτεκτονικές προτάσεις αλλα θα τις κρίνω ως αφορμές για συζήτηση(για αμπελοφιλοσοφία βρε αδερφε ,γιατί οχι δηλαδή?σε blog ειμαστε…).
Ο καθένας έχει την άποψη του για τα θέματα αυτά και πολλές επιστήμες μπορούν να συμβάλλουν προς την επίλυσή τους.Η αρχιτεκτονική ποιόν ρόλο παίζει?
Το πανεπιστημιακο άσυλο και η αντιμετώπιση των χρηστών ηρωίνης είναι θέματα που διχάζουν!Δεν υπάρχει λόγος να μεταφέρουμε την συζήτηση από τα τηλεοπτικά παράθυρα σε ένα αρχιτεκτονικό blog.
Τώρα για το junky box.
Μένω και κινούμαι στο κέντρο.Τα πρεζακια(συγνώμη για την λέξη αλλά δεν μου κολλάει το χρήστες) τα βλέπω καθημερινά , σε νταραβερια, σε ζητιανιά, σε ενοχλήσεις για χρήματα , στα σκαλοπάτια εισόδων κτλ.Αν δημιουργήσεις έναν προσωπικό χώρο για χρήση για κάθε πρεζάκι δεν σημαίνει πως δεν θα τα βλέπεις πια… Και που τους βλέπεις δηλαδή….Για όσους μένουν στο κέντρο η παρουσία αυτών των ανθρώπων είναι καθημερινότητα και πιστεύω πως όλοι με τον τρόπο τους προσπαθούν να βρούν έναν τρόπο να την αντιμετωπίσουν.Υπάρχει όντως ένας τέτοιος τρόπος? Τα πρεζάκια έιναι μια ομάδα ανθρώπων που στον καθένα μας διδάσκει κάτι με την ύπαρξή τους(για μένα ,πως η ζωή είναι ωραία και δεν πρέπει να την χαραμίζεις)
Δεν βρίσκω όμως κανένα λόγο να τους βλέπω κάθε μέρα μπροστά μου και να σκέφτομαι πώς δεν πρέπει ποτέ να καταντήσει ένας άνθρωπος.Για μένα είναι φαντάσματα.Αυτή είναι η άμυνά μου.
Μπορώ να πω πως και το junky box μου δημιουργει παρόμοια αισθήματα.Δεν θα ήθελα να μπώ μέσα και ειλικρινά δεν θα το πολυπλησίαζα, όχι πως τα πρεζάκια θα το κάνανε…Επίσης η έλλειψη γωνιών μέσα στον χώρο είναι πολύ σωστη-φροντίζει πραγματικά τον χρήστη.Αυτό που θα ήθελα να ρωτήσω τους klmf όμως είναι το εξής: Για ποιο λόγο η ελληνική πολιτεία να δημιουργούσε και να αποδεχόταν τέτοια κουτιά , όταν έχει αφιερώσει την πιο κεντρική πλατεία της πρωτεύουσας της στην πρέζα!Για ποιον λόγο ένας αρχιτέκτονας που σκέφτεται όπως οι klmf να ασχοληθεί με την δημιουργία τέτοιων κουτιών και όχι με την προσαρμογή της ομόνοιας στην πλατεία της πρέζας?Σχεδιαστικά έιναι λιγότερο ενδιαφέρον ή σαν σκέψη είναι λιγοτερο ρεαλιστική?

Anonymous said...

Πόσο ανθρώπινη είναι μια τέτοια πρόταση? Μήπως αυτή εκφράζει απλά με έναν πιο επίσημο τρόπο την δεδομένη αδιαφορία της κοινωνίας προς το πρεζόνι?
Τι προσφέρει και σε ποιον? Στη πόλη? στον περαστικό? Στον ναρκομανή?

Anonymous said...

προς στιγμήν σκέφτηκα ότι η πλατεία της πρέζας θα έπαιζε, αλλα θα ήταν τελικά μονο για νούμερα blogoθέασης. Νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι υπάρχει ένα πρόβλημα και όλοι θα θέλαμε να βρεθεί μια λύση. Και σκέφτομαι:
1. το πρόβλημα είναι το εμπόριο και η χρήση ναρκωτικών και η λύση είναι η παγκόσμια κατάργησή του.
2. Το πρόβλημα είναι η χρήση ναρκωτικών και η παραπάνω λύση είναι αδύνατη άρα προσπαθώντας να προσδιορίσω το πρόβλημα με μια δυνατή λύση λέω ότι:
α) Υπάρχουν οι μελλοντικοί πιθανοί χρήστες και οι λύσεις γι΄αυτούς είναι θέμα του "Αγγελιδάκη" (παιδεία) και της κοινωνικής πρόνοιας
α) Υπάρχουν οι χρήστες που μπορούν να σωθούν εντελώς, και αυτοί που μπορούν να βοηθηθούν για να ζούνε "ομαλά" κάνοντας χρήση. Θέλω να πιστεύω ότι δεν υπάρχει κατηγορία "χωρίς ελπίδα"
β) Το πρόβλημα στην αλληλεπίδραση των χρηστών με τους μη χρήστες μέσα στην πόλη, στην οποία για να συνυπάρξουν τόσοι ανθρωποι πρέπει να ισχύουν κάποιοι κανόνες και κακώς ή καλώς στις 24/03/2007 και για πολύ καιρό ακόμα θα ισχύουν οι κανόνες των μη χρηστών ναρκωτικών, μπορεί να μειωθεί αν βρούμε τρόπους ώστε αυτή η αλληλεπίδραση να γίνεται πιο ανώδυνα και για τις 2 πλευρές.
Αυτή η αλληλεπίδραση μου θυμίζει σε μικρότερο βαθμό τους καπνιστές με τους μή καπνιστές. Οι μεν κάνουν κακό στην υγεία τους και "ενοχλούν" τους δε αφού επιδρούν στην βασική λειτουργία της αναπνοής τους. Ωστόσο δεν είναι διακριτό αν είναι δικαίωμά τους ή όχι να "ενοχλούν".
Νομίζω ότι το κουτί των κlmf δεν έχει καμία πρόθεση να αντικαταστήσει οποιοδήποτε ΟΚΑΝΑ ή άλλο φορέα , και μάλλον δεν προτάθηκε ώς λύση στο πρόβλημα και σίγουρα όχι ώς μοναδική λύση. Για μένα είναι ένα κουτί πρώτων βοηθειών, σαν σταθερό ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. Αν η πολιτεία δεν είναι διατεθειμένη να προστατέψει αυτούς τους ανθρώπους αυτό το κουτί μπορεί να είναι κάτι παραπάνω από μια καλημέρα τί γίνεσαι? όλα καλά? ενδιαφέρομαι για σένα αλλά το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να πάρω το ΕΚΑΒ όταν σε δώ πεσμένο κάτω και φυσικά οι σωτήρες σου να έρθουν με μια ώρα καθυστέρηση.
Τι κρίμα, σοκαρίστηκα αλλά πρέπει να φύγω για καφε, δουλειά, σινεμά, κλπ.

Anonymous said...

Η ομόνοια θέλω δε θέλω, είναι η πλατεία της πρέζας και πολλών άλλων πραγμάτων αντοίστοιχα(πανηγυρισμοί,μαυρη αγορα κτλ).Το να σχεδιάσεις μια πλατεία σαν ένα χώρο αφιερωμένο στην χρήση αυτου του ναρκωτικού δεν νομίζω πως είναι δήλωση αδιαφορίας από την πολιτεία.Είναι σαν να λέμε πως η αποποινικοποίηση αποτελεί δήλωση υποστήριξης της χρήσης.Δεν είναι έτσι.
Η πολιτεία , η κοινωνία ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ δημιουργούν της βάσεις έτσι ώστε ο πολίτης να μην πέσει στον φαύλο κύκλο των Ναρκωτικών.Ομως κανείς δεν είναι τέλειος, ούτε το σύστημα ούτε οι άνθρωποι- πάλι καλά!
Από την άλλη η αρχιτεκτονική έχει την ικανότητα να αποκρυσταλώνει και να εκφράζει τις πολιτιστικές και κοινωνικές συνθήκες της εποχής της.
Η πολιτεία αδιαφορεί , ο κόσμος αδιαφορεί για τους ομονοιακούς.Μια πλατεια της πρέζας δεν θα ήταν μια πλατεία με μια τεράστια σύριγκα στην μέση αλλά θα είχε άλλες σχεδιαστικές παραμέτρους πχ θα έπρεπε να ήταν ασφαλής για τους ιδιαίτερους και απρόσεκτους χρήστες της χωρίς γωνίες και επικίνδυνα σημεία.Βασικά θα έπρεπε να προσφέρει ότι και το junkie box : έλλειψη γωνίων , άνεση και μια μη ελκυστική όψη προς τους απ΄εξω.
Κατα την γνώμη μου εκεί σταματά ο ρόλος της αρχιτεκτονικής και την σκυτάλη την παίρνουν άλλες λειτουργίες που πολυ σωστά περιέγραψε ο Πσευδός και άλλοι πιο πριν
Για να πώ την άλήθεια δεν ξέρω αν το να παραδέχεσαι την ύπαρξη μιας κατάστασης αρνητικής ('οπως έιναι η ηρωινη στο κέντρο της πόλης) και να εκφράζεις δημόσια αυτή την αποδοχή είναι μια πολιτική υποκρισία(στριβιν δια του αρραβώνος)ούτε αν το να αφιέρωνες μια πλατεία στους πραγματικούς της χρήστες και όχι σε αυτούς που η πολιτεία έιχε οραματιστεί είναι μια εκδήλωση αδυναμίας.Γι αυτο που είμαι σίγουρος είναι πως πρέπει να σκεφτόμαστε καινούρους τρόπους να λυσουμε τα χρόνια προβλήματά μας και να μην αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια.κΑΙ η αρχιτεκτονική να παράξει μνημεία μιας νέας κοινωνικής και πολιτειακής ανησυχίας και ενασχόλησης για τα κοινά μας προβλήματα.Τι να πω...

Anonymous said...

FILE KEITH DEN ENNOOUYSA TO TRAGOUDI SEX DRUGS AND ROCK&ROLL.. ENNOOUSA TH ZWH POU KANEIS IPODEIGMATIKA ESY O IDIOS..
-GIORGOS KARATASIOS

Anonymous said...

οι μπατσοι, πουλανε, την ηρωϊνη.
μπατσοι, γουρουνια, δολοφονια!

Anonymous said...

Isos na ine kali idea , to junkie box . To provlima omos , opos ipan kai oi prolalisantes , ine oi narkomaneis . Oxi san koinoniko provlima , san e3oristoi , alla o kathenas me tin e3artisi tou . Sigoura me , i xoris junkie box , o narkomanis den tha ko4i tin preza To stisimo , koution gia na xtipoun ti dosi tous oi narkomaneis exi kai ta kala tou , alla apo ti diko mou skopia kai arketa provlimata . E3artatai apo to simeio pou tha stithi , skotino dromaki , i polisixnastos pezodromos ... Pistevo oti telika ta koutia afta tha katali3oun na ta monopoloun simories , i na ta kanoun katalipsi omades anarxikon , i allon perithoriakon . Allo provlima ine na otan mathoun oi ''batsoi'' gia ta koutia kai karadokoun ape3o na sillavoun ton e3erxomeno ...
Den 3ero san idea nomizo tha parousiasi provlimata stin efarmogi .